Happy Birthday !

Daisypath Happy Birthday tickers

Tuesday, August 16, 2011

new place for me.. ..


hey guyz. hows your life. hope baekbaek saja. oke. hari ni, hari kedua saya berkerja di johor port. first impression:

"wow, satu ofis mengingati antara satu sama laen untuk solat. b4 balik keje, sume akan solat dulu. dan sume melayu di ofis ni..This is good. "

tapi aku xnak la solat tu sbb org suruh atau sebab malu ada org tnye "xsolat ke?".. aku nak aku solat ni sebab hati sendiri dan yg paling penting sebab Allah. bukan sebab laen.. ^^


babak kerja :

semalam masukmasuk ofis je. aq diberi briefing sal department aku. last minute aku kene tuka depart. aku oke je.. xde masalah bg aku.. Bulk & Breadbulk Terminal atau BBT. tu name department aku. semalam aku ada dapat 1 buku bahasa inggeris dan HOD aku minta aku bace buku tu. tibe tibe aku rase mcm ni

"adoii... buku setebal 178 mukasurat dan berbahasa inggeris ni mcm bed time story aku rase".
{Nath aku perlukan kaw.. ^^}

buku tu agak tebal dan aku rasa bosan dan mengantuk untuk habeskan baca buku tu. buku tu berkenaan tariff sesebuah kapal yang berlabuh di johor port. interesting but boring. boring selagi aku xstart kerje tu. setakat teori mmg mem'boring'kan. haha. oke aku nak cite sal department aku ni. department aku ni pasal bagaimana sesebuah kapal tu hendak berlabuh di johor port,xkire la sama ada bawak barangbarang atau bawak orang. proses mengambil kapal tu dr tengah laut sampai la kapal tu nak balik semula.. semua di cas.every inches. dan tdy pukul 1500 senior aku telah membawa aku berjalanjalan di dermaga(wharf) untuk melihatlihat keadaan kapalkapal yg baru sampai, tengah dipungah isi kargo nye, dan kapal berlayar. hey. aku jakun sekejap oke tadi. xpenah aku tengok kapalkapal yang besa mcm kapal dalam cite titanic tu.. siesly.. tergamam bile setiap hari aku pergi kerje dikalangan lorilori besa yg biasa kite tengok berkeliaran di highway highway. but aku suke new experience ni.. everything change mcm petik jari je.. haha.. but this is life.. no way to turn back. just face it.
everythings will be fine slowly.

"aku bersyukur dengan rezeki yg Kau beri kan ya Allah. Alhamdulillah.."

aku tawu keje aku ni lari dari bidang yg aku maek mase aku blaja dulu.. haha..tp xpe.. oke je bg aku.. ><

-the end-



2 comments:

  1. adik!!!selamat bekerja d tempat baru...
    wahhh mcm best je.. ade keje kosong x??hehe..;P neway hope u will get what u lookin for...keep in touch ya laling.. muahhxx... :*

    kak nana *regency*

    ReplyDelete
  2. wahh babe keje ape da lari dr kos kiter ni ? share la skit..bdw congratz !

    ReplyDelete